Tisdagsmorgonsmys

2012-04-03 @ 11:46:23 | Allmänt
Vad skönt det är att må bättre! Upp å hoppa tidigt och kokade ihop en chili con carne och bakade kokostoppar, älskar att pyssla runt hemma <3 Middag färdig till dej Jimpa och kokostopparna är påskpresent från mej till oss på Knapps! :)

Solen skiner idag, vore ju skönt om det är lite varmare idag än igår! Får känna på snart när jag cyklar till jobbet.

Hoppas ni har en fin tisdag. KRAM <3



Chili con carne med blomkålsris

I min gryta slängde jag i: Ett halvt kg blandfärs, 2 gula lökar, 3 klyftor vitlök, 1 orange paprika, en burk krossade tomater, en burk vita bönor i tomatsås, 3 msk tomatpure, lite chilisås, ngn msk soya, skvätt vinäger, mejram, paprikapulver, cayennepeppar, salt & peppar från kvarn. Serverar med blomkålsris, ett tillbehör som jag blivit tipsad om. Riv blomkål på grövsta sidan av järnet, koka upp vatten och salt och släng i "riset" i ca en minut- låt rinna av! Gott med skiva vitt mjukbröd till som man kan doppa och dra i såsen!



Kokostoppar

Lätt som en plätt att göra och jättegoda att äta, tycker jag! ;) Bara att smälta 50 g smör, röra ihop 2 ägg med 1 dl socker och 2 tsk vaniljsocker, i med en påse kokos, töm i smöret och rör ihop allt! Låt smeten svälla i 10 min. Ca 15 min i ugnen på 175 grader!

Slog in fatet med fin ljusrosa cellofan som jag hittat på Lagerhaus i sundsvall!



Kommentarer
Postat av: Fia- mamma till Edison

Blomkålsris lät som nåt för mig! Gott!

2012-04-03 @ 15:53:18
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Postat av: jimmy

jätte gott varE! =)

2012-04-03 @ 18:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback