Andra bullar!

2012-02-21 @ 10:12:13 | Allmänt
Har en lat-förmiddag idag, ätit god frukost (mjölk+färska blåbär, en bulle och en kiwi), blandat nttigt/onyttigt men lika gott alltihopa :) Samtidigt kollade jag in gårdagens avsnitt av "Fam. Annorlunda" på webben! Dom verkar ha det så mysigt i dom stora familjerna ^^ Jimmy, ska vi skaffa elva styckena vi åxå? Tror jag vet svaret på den frågan redan ;)

Igår efter ha jobbat en kortis, kom jag hem straxt efter kl två, sprang jag upp till Jimpas försäldrars lägenhet som ska flyttstädas. Jag tog baddrummet och trapphuset!
Kommer sakna att ha dom i huset bredvid, men vet dom kommer få det så fint å mysigt i huset, vi får åka å hälsa på ofta istället!

Sen gjorde jag gomiddag till oss, klyftpäror och morötter rostade i ugnen samt en gryta på fläskfilé, ölkorv och en sås på vitlök och örter. Samtidigt satte jag en bulldeg på jäsning!
Blev lite annorlunda bullar än vad jag brukar göra, gjorde en vanlig vetedeg men hade i ett ägg och använde mej av vetemjöl special. Tyckte degen blev ovanligt bra! Sen gjorde jag egen mandelsamma som fyllning, blev faktiskt extra goa bullar enligt min smak!

Ett extra <3 vill jag just nu ge till två av mina bästa människor, älskar er och önskar att allt blir så bra som det kan bli <3



Egen mandelmassa gör du väldigt enkelt genom attt tillsätta
lika delar mandlar och socker, mixar det och tömmer i en skvätt mjölk!
Tror jag gjorde på ca 2 dl av varje till en deg.



Kommentarer
Postat av: Fia- mamma till Edison

Mandelsamma! Hihi!



Du är en sån flitig Stina du så jag får mindervärdeskomplex eller vad det heter! Puss

2012-02-21 @ 11:30:24
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Postat av: Anonym

nu får du ta en slappdag i soffan hörrödu, energi ska man spara på!!!Älskar dig<3

2012-02-21 @ 19:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback