Hej torsdag!

2012-02-23 @ 16:45:29 | Allmänt
Skön ledig dag hittills! Mamma och jag for ut till morfar och hälsade på (hej morfar!) :) Jag lagade lite lunch till oss av lite hopplock hemifrån, men dom tyckte att det vart så gott så att jag skulle blogga receptet! :)

Nu har jag pecis kommit hem från frissan, blev vårfräscha ljusa slingor, kanske kommer en bild senare på resultatet.
Blev bra iaf! Eve duktiig :)

Sitter här å väntar på J nu, vi ska gå en promis innan solen går ner, shit va skönt väder det är! Första gången i år som jag gick utan mössa å vantar från stan, positivt! Tror att stavarna ska få följa med på promenad idag också:)


"Man tager vad man haver- omelett" (i ugnen)
För 4 pers.

Du behöver:

8 ägg
8 matskedar mjölk
broccoli
paprika
gröna ärtor
en chorizo
2 dl ost
salt
peppar
paprikapulver

(man kan ju ha i lite vad man vill,
bacon, svamp, grillad kyckling, fetaost- oändligt) :)

To Do:

Rör ihop ägg å mjölk och töm i en ugnsäker form
Lägg i allt gott och på med osten
Skjutsa in i ugen på 200 grader tills den är färdig och fått fin färg!





Glömde att fota först så fick bli på ett hörn bara ;)



Duktiga, trevliga Evelina jobbar på "Hair cut" bara så att ni vet om ni
åxå behöver ett klipp eller lite färg ;)


Kommentarer
Postat av: morsan

det var den godaste omelett jag någonsin ätit!

2012-02-24 @ 17:45:56
Postat av: Stina

Va roligt mamma :D

2012-02-24 @ 22:34:51
URL: http://stinatrasselsudd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback