Lilla älskling!

2012-01-25 @ 22:15:18 | Allmänt
Idag har jag fått mysa bebis! Var barnis åt Edison medans syster pluggade å pappsen Pär var på träning.
Vi gick en lååång promenad, Edison, Molly och jag. Skööönt var! Sen gick vi hem till oss och lillen fick sej ett bad, roligt å skönt tyckte han! Lite sång, skratt och mys hann vi med åxå <3

Jobbat kortdag idag, 10-14 så har hunnit massor! Varit med lillen då, lagat gomat (det är ju faktiskt lill-lördag), städattvättatdiskat, duschat vovve, och  gjort fint i badrummet, en "Stina-favorit-dag"! Helt i min smak.

Nu har jag landat i soffan med en ansiktsmask och precis sett försenat "halv åtta hos mej", sjukt störigt att något så dumt som handboll ska få ta min favvotv:s programtid!? Haha, Jimmy skrattade åt mej när jag upptäckte att det inte var "halv åtta", halv åtta! Blev bara liiite arg.. :P

Bjussar på receptet: coeur de filet provencale (fast med fläskfilé), lättlagat å gott!

Skölj och skiva potatis tunt, häll över olja och bre ut över en plåt, salta och peppra- rör om. ( jag strödde på rosmarin idag åxå, brukar inte ha det med gott böev det!) In i ugnen till dom är mjuka/färdiga!
Putsa och skär en fläskfilé i cm tjocka skivor, salta å peppra köttet och stek på dom tills dom är nästan genomstekta (blir helt färdiga i ugnen sen)
Rör ihop eget vitlökssmör.
När pärena är klara, lägg på köttet ovanpå och klicka ut smöret över bitarma- sen in i ugnen ytterligare 5 min!
KLART!

Gjorde en sallad till på blandade bönor, bla kidney och kikärtor, röd paprika, rödlök, olivolja, balsamvinäger + lite balsamico, flingsalt och nymalen svartpeppar. Så gott! Men det tycker inte Jimmy så det fic jag behålla fär mej sj :P

Det får ni laga till middag imorgon gott folk!

Nu dags för sista sidorna i boken, gonatt! :)

Sovande gullunge+Mollymus (som längatde in i värmen)


MUMS!




Kommentarer
Postat av: Zarah - mamma, matte och gravid med nr 2

Imorgon ska jag också duscha vovve. Han är i behov av det då de var ett par veckor sen sist. :)

2012-01-25 @ 22:31:17
URL: http://zaraholine.blogspot.com
Postat av: zabina

Det var en god middag du fixat till (jag är inte förvånad,mästerkockan på Kolonivägen )

Flitig som hunnit med så mycket,gos,hundtvätt mm.

Tack för "Moppsan tvätt"

Hur skulle jag klara mig utan er...jag bara undrar.

KramZ

2012-01-25 @ 22:58:33
URL: http://www.zweetzayorx.se
Postat av: Fia- mamma till Edison

MUMS! :) hihi kul att läsa din blogg, även om jag vet om det mesta du gör redan. Men det vet ju du om mig också :P

2012-01-26 @ 11:00:31
URL: http://airyfairy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback