Ledig onsdag!

2012-03-14 @ 21:40:11 | Allmänt
Har varit lite "datande" för mej senaste dagarna, nyttigt! För några månader tittade jag in på Facebook kanske en gång i veckan  pga seegt internet.. Men sedan vi skaffa nytt, snabbare så har det blivit än mer :S En sväng om dan blire alla ggr.. Men det kanske är rimligt iaf.

Nej har ägnat mej åt andra trevligheter istället. Igår efter jobbet promenerade jag och Linda till håsta, körde hårt på hennes pass med syster Fia och Linnberg! :) Sen påväg hem bestämde Linda å jag att vi ska börja morgonpromenixa ibland innan jobbet, vi startade imorse! Gick en timme mellan 9-10, huur skönt!
Sen kom Päran och lille Edison och åt lunch hos mej innan vi drog ut till morfar allahopa på två-fika! Morsan bjöd på konditori-semla, en får tacka:)

Efter det va Pär snäll och stannade till med mej på Maxi, behövde handla lite! Lilleman tycker om att åka handlingsvagnen och hjälpa moster att bära min plånka, duktiig <3

Avslutade min lediga dag med att baka pizza till mitt <3 Finaste J! Till mys-middagen såg vi en absolut favvorulle, "The garden state", den kan man inte se för många ggr! TV-dinner in my <3



Färska champinjoner, rökt skinka, rödlök, räkor och vitlök var påläggen vi hade att välja mellan! Jag tog av allt ;)

Hemmagjord pizza:


Degen

1 jäst
2,5 dl vatten
2 msk olja
1/2 tsk salt
6 dl mjöl

To Do

Rör ner jästen i vattnet som värmts upp till 37 grader, rör i olja, salt och mjöl.
Blanda och knåda på bakbord till smidig deg! Jäs ca 45 min under bakduk

Världens bästa tomatsås

1,5 dl olja
1,5 dl Heinz chilisås
ngn msk äppelcidervinäger
2 klyftor vitlök
lite cayennepeppar
salt, peppar
basilika lr oregano

Rör ihop ba!


Kommentarer
Postat av: jimmy

godaste pizzan ever! =)

2012-03-16 @ 23:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback