måndagsmiddag

2012-05-21 @ 19:45:41 | Allmänt
Hej bloggisar och ni andra som tittar in hos mej. Idag har jag veckans lediga dag och fick spendera den på allra bästa sätt, tillsammans med mosters gofisen <3 Vi var ute flera timmar på fm, promenerade, lekte, fikade och handlade till middagen. Sen fick lilleman bada- hans bästa!

Kraschlandat i soffan nu efter middagstöket, tror jag har en förkylning på g. Men jag hoppas innerligt att det är falskt alarm.. Nu ska jag se "Halv åtta" och äta m&m´s  som J hade med sej till mej från färjan.

Kram! <3



Grekiska biffar, tzatziki, blomkålspuré och bönsallad

Har ni inte ätit blomkålspuré förr så prova detta recept, så himla gott! Hojta om ni vill ha recepten på resten också:)

Blomkålspuré-

Skär ner ett blomkålshuvud på ca ett halvt kg och koka i en och en halv dl matlagningsgrädde och en grönsaksbuljongtärning i ca 10 min. Mixa med staven till en puré och töm på lite mer av grädden om det behövs för fin konsistens. Salta och peppra. Rör sedan i en dl ost- klart!

Kommentarer
Postat av: Zabina

Tack för helghjälpen,det var kanon med bara "en" mellan regnskurarna å utan tält.

KramZ



Lät jättegott dit mat tips.

2012-05-21 @ 20:11:09
URL: http://www.zweetzayorx.se
Postat av: Kristin Klintbo

Åh Stina, din mat ser alltid så himla god ut!!! :) vill testa allt!

2012-05-21 @ 21:51:39
Postat av: Zabina

Är du/ni "söggen på hun till helgen så finns det nån över,sista husvagnsliggning denna helg,snyftsnyft.

Kramz

2012-05-21 @ 22:14:10
URL: http://www.zweetzayorx.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback